Techniek in het basisonderwijs

"Wij zien op onze oude dag dat techniek de toekomst is. We zijn 6    jaar geleden begonnen met een paar halflege techniekkasten en nu hebben we allerlei apparatuur en materialen. Onze kennis van het leven komt hier goed van pas." - Litty Broekman (72)

Als u door onze school loopt en gejuich hoort opstijgen uit een lokaal, dan is de kans groot dat de kinderen net hebben gehoord dat er techniekles op het rooster staat. Op De Venen worden de technieklessen namelijk gegeven door enthousiaste opa's en oma's van onze leerlingen.

"Laatst kwam een kind er ineens achter dat hij zelf dus een
piramide kon bouwen zoals hij die op vakantie had gezien.
Mooi was dat." - Huub Janssen (68)

Kinderen zijn van jongs af aan al geïnteresseerd in het hoe en waarom van de dingen om hen heen - en waar kun je het leren dan beter aanwakkeren dan bij technieklessen? Bovendien groeien onze kinderen op in een wereld vol techniek en wordt het kunnen omgaan hiermee steeds belangrijker. Wie weet interesseren we dan als vanzelf ook meer meisjes voor een technische studie.